איך לפרסם עסק של הובלות?

הצעד הראשון שכדאי לעשות שפותחים חברת הובלות זה לעשות כמובן לוגו לעסק. כדאי לעשות לוגו ייחודי שיהיה סימן ההיכר שלכם. אני תמיד ממליץ לעשות מיתוג שהוא נראה כמו חברה גדולה ורציני ולא לעשות מיתוג כמו: מיכאל הובלות\ דוד הובלות חייב שהשם שבחרתם לעסק יהיה ייחודי ורק שלכם. אם בכל זאת בחרתם שם שהוא השם שלכם כדאי להוסיף גם את השם משפחה. 

לוגו לחברת הובלות
לוגו לעסק של חברת הובלות

פרסום של העסק ללא עלות

ברגע שיהיה לכם מיתוג לעסק תרגישו עם עצמכם בנוח לפרסם את העסק שלכם. אני זוכר את היום שעשיתי מיתוג לחברת ההובלות שפתחתי ופתאום זה הפך להיות פרסום של חברה רצינית ולא סתם של אחד שעושה הובלות. 

 

מרגע זה כל מה שתצטרכו לעשות זה שכל הסביבה שלכם תדע שפתחתם עסק חדש. האנשים שסביבכם הם יהיו לכם הלקוחות הטובים ביותר. חשוב רק שתהיו במודעות שלהם כל הזמן. 

הפרסום הכי טוב הוא מפה לאוזן

המשפט הזה הוא נכון מאוד גם בימים אלו רק צריך להבין שהיום הפה לאוזן הפך להיות גם דרך הפלטפורמות השונות. היום בלחיצת כפתור אפשר להגיע על בסיס יומי למאות אנשים שמכירים אותכם ולפרסם להם על כל עסק שפתחתם. 

 

איך לפרסם עסק הובלות מפה לאוזן? 

פרסום בפייסבוק ובאינסטרגם האישים שלכם:

לכל אחד מאיתנו יש פייסבוק\אינסטגרם שבו חברים שלנו נחשפים אל התוכן שלנו. מספיק שתפרסמו שם באופן קבוע את העסק שלכם והחברים שלכם הם יהיו גם השגרירים שלכם וימליצו עליכם לכל הסביבה שלכם. אחד הדברים החשובים בבעלי מקצוע זה נושא האמון ברגע שחבר ממליץ עליך מהיכרות אישית זה כבר שובר את המחסום הרציני הזה. 

 

פרסום בסטטוס בווטצאפ: 

למי שעוד לא מפרסם בסטטוס בווטסאפ כדאי מאוד להתחיל לפרסם יש שם חשיפה מצויינת לאנשי קשר ששמורים בטלפון. אומנם לא תקבלו הרבה תגובות לפרסום תדעו רק שאנשים רואים את זה. חשוב לפרסם באופן קבוע כדי להיות בתודעה של האנשים כל הזמן. 

 

טיפ קטן ממני אליכם: מי שנחשף לסטטוס שלכם זה רק איש קשר ששמור אצלכם בטלפון ואתם שמורים אצלו. אם אתם רוצים להגדיל את החשיפה כדאי להוריד אפליקציית me ולשמור אצלכם אנשי קשר שכבר שמרו את הטלפון שלכם. ככל שיהיה לכם יותר אנשי קשר כך התפוצה שלכם תגדל. 

 

למתג בגדים ורכבים: 

אני יודע לספר לכם על עצמי שהרבה עבודות קיבלתי בזכות חולצות ממותגות שהייתי לובש במהלך יום העבודה. פוגש אנשים במהלך היומיום שרואים את החולצות ומתעניינים ואני אומר להם כן אני עושה ככה וככה וגם הם מודעים לעסק שלי במידה ויצטרכו שירות יפנו אליי. 

 

מיתוג הרכב: 

הפרסום על הרכב גם מיידע אנשים שאתם מכירים במה אתם מתעסקים והם יפנו אליכם גם לקוחות וגם יבקשו שירות לעצמם. 

לסיכום:

כל הפרסום שרשמתי פה הוא כמעט ללא עלות. מיתוג עסקי נורמלי יעלה לכם סדר גודל של 1500 ש"ח וברגע שיש לכם את הלוגו אפשר לעשות עוד כמה עיצובים של פרסומות לעסק ואותם לשתף. יש המון דרכים לפרסם את העסק אבל זה הדרך שתביא לכם את הלקוחות הכי טובים אלו שכבר סומכים עליכם ורוצים אותכם כי הם מכירים אותכם ויהיו מוכנים לשלם לכם יותר מאשר למוביל אחר. 

האם כדאי להשקיע במיתוג על הרכב? 

הדבר הבא שלדעתי כדאי להשקיע בו זה מיתוג של המשאית\הטנדר\ הנגרר. 

כלי הרכב שלכם הוא שטח פרסום מצויין. הוא מלווה אותכם בכל מקום שתחנו או בנסיעה ויביא לכם גם שיחות טלפון מעוברי אורח שרואים את הפרסום של הרכב שלכם. דבר נוסף: ברגע שיהיה לכם את הלוגו שלכם בגדול על הרכב זה מיתוג מצויין כל תמונה שתצלמו הופכת בפני עצמה כבר לפרסומת. 

 

מיתוג משאית של חברת הובלות

תשקיעו בחולצות לעובדים זה הופך אותם למקצוענים

אני זוכר על עצמי את היום הראשון שבאנו ללקוח כל העובדים עם חולצות של העסק הרגשתי פתאום איך הלקוח מסתכל עלינו בצורה שונה לחלוטין. שכל עובד מגיע עם חולצה אחרת זה לא משדר מקצועיות ואוטומטית הלקוח מרגיש גם חוסר ביטחון. תחשבו על הטכנאי של בזק לצורך העניין שבא אליכם הביתה זה שיש לו לוגו על החולצה ועל התיק כבר הפך אותו לטכנאי מקצועי מבלי שיוכיח את עצמו.

 

תדפיסו לכם גם כרטיסי ביקור

לדעתי הכרטיס ביקור הפשוט זה עדיין סופר חשוב שיהיה לכם בהישג יד. בא מישהו לבקש ממכם מספר טלפון הרבה יותר מקצועי לתת לו כרטיס ביקור שלך עם הלוגו של העסק וכל הפרטים מאשר לתת לו את המספר טלפון בע"פ. גם בעולם העסקי עדיין נהוגים לתת כרטיסי ביקור. זמנם עדיין לא תם הם נמצאים בכל מקום. הדפוס היום לא דבר יקר להדפיס 1000 כרטיסים עולה באיזור של 200 ש"ח סה"כ. 

 

תפתחו פרופילים ברשתות החברתיות לעסק שלכם

כמו שרשמתי בתחילת המאמר כדאי לפרסם את העסק גם בפרופיל האישי שלכם אבל כדאי גם להתחיל ולהשקיע בדף פייסבוק\ אינסטגרם \ יוטיוב \ טיקטוק ייחודי לעסק שלכם. בגדול את אותו התוכן אפשר להעלות בכל המקומות חשוב רק להתמיד ולהעלות ולנסות לייצר תוכן רלוונטי ובעל ערך למי שרואה אותו. 

 

תתחילו לאסוף ולצלם המלצות של לקוחות: 

נושא ההמלצות הוא חשוב מאוד בשביל לסגור את העסקה. ברגע שיהיו לכם מספר גדול של המלצות תוכלו לשלוח את זה ללקוחות שלכם ביחד עם הצעת המחיר מה שיעזור לכם לסגור את העסקה במחיר שרציתם. 

 

תפתחו כרטיס לעסק שלכם בגוגל מפות (גוגל לעסק שלי לשעבר)

יש בגוגל מפות אפשרות לפתוח כרטיס עסק. בכרטיס העסק תוכלו למלא את הפרטים של העסק להוסיף תמונות ועוד כל מיני עדכונים לגבי העסק. דבר נוסף שיש בכרטיס העסק של גוגל זה האפשרות להשאיר ביקורות בכרטיס העסק שלכם. כרטיס עסק בגוגל מפות יכול להביא לכם בחודש עשרות שיחות טלפון בחינם. 

פרסום בגוגל לעסק שלי

קידום ופרסום העסק בעזרת אתר אינטרנט

כדאי מאוד שיהיה לכם אתר אינטרנט לעסק ההובלות שלכם. האתר יעזור לכם במיתוג העסק וייסע לכם בכך שיציג את העסק שלכם כעסק רציני שאפשר לסמוך עליו. לכל הצעת מחיר שאתם שולחים ללקוחות תשלחו גם קישור לאתר האינטרנט שלכם ומה שהם יראו באתרי עזור לכם מאוד בסגירת העסקה. 

 

מה צריך להיות באתר אינטרנט של חברת הובלות? 

האתר צריך להציג את החברה ואת השירותים שאתם נותנים. ככל שהאתר יהיה יותר מקצועי ונראה יותר טוב זה ישדר יותר סמכות בעיני הלקוחות. באתר של חברת הובלות כדאי גם להציג ביקורות חיוביות שלקוחות רשמו עליכם בכרטיס העסק בגוגל. אם יש לכם סרטונים שלקוחות ממליצים עליכם כדאי מאוד גם להציג אותם. כמובן שבשביל להגדיל את הסמכות ובשביל הקידום בגוגל אנחנו נוסיף גם לאתר טיפים מקצועיים בנושא של הובלות. 

 

בניית אתר אינטרנט לחברת הובלות עם לקוחות עסקיים

מי שעובד יותר עם לקוחות עסקיים וקהל היעד שלו זה לקוחות עסקיים ופרויקטים כדאי להוסיף לאתר גם שמות ולוגואים של חברות שקיבלו ומקבלות שירות מהחברה. דבר נוסף שכדאי להוסיף באתר זה ארכיון של פרויקטים מורכבים שהחברה ביצעה במהלך שנות הפעילות שלה. כל פרויקט צריך להיות מלווה בטקסט שמסביר על הפרויקט ובתמונות מהפרויקט. 

 

פרסום בגוגל לעסק של הובלות: 

אחד הסיבות שבגללה אנחנו בונים אתר לעסקים זה בשביל האפשרות לקדם את האתר בגוגל בקידום אורגני או ממומן או שניהם במקביל. זה מביא אחלה שיחות לעסקים של הובלות מניסיון אישי לכמה לקוחות שעשינו להם. 

 

פרסום עסק הובלות באתר מידרג מומלץ מאוד

 אתר מידרג הוא אחד האתרים המובילים בישראל בכל מה שקשור להזמנת בעלי מקצוע. מדרג מציע לכם להצטרף למערכת האתר בתנאי שיש לכם כבר עסק קיים ויש לכם לקוחות שקיבלו ממכם שירות וימליצו עליכם. 

 

פרסום באתר מידרג ללא עלות

אתר מדרג מציע הצטרפות חינם ללא עלות. מערכת האתר תתחיל להפנות אליכם לקוחות ורק במידה וסגרתם עסקה תצטרכו לשלם למדרג אחוזים מאותה עסקה. מודל עסקי מאוד מעניין שמידרג בין היחידים בארץ שמאפשרים אותו, תשלום רק עבור עסקאות שנסגרו. בעצם אין מה להפסיד פה. 

 

פרסום באתר גט מובינג 

גט מובינג הוא האתר הכי מוביל היום בישראל כל מה שקשור לשירותי הובלות בדגש על הובלות ללקוחות פרטיים. את האתר הקים שרון כהן שהיה לו חברת הובלות הרבה מאוד שנים. האתר של גט מובינג מקודם בגוגל חזק מאוד מופיע לרוב במקום הראשון (בקידום אורגני) על הביטוי "הובלות" ועוד מאות ביטויים חזקים נוספים. האתר בעצם מציע לגולשים לקבל הצעת מחיר מסודרת ומבוטחת מהמובילים שבאתר. 

פרסום באתר גט מובינג

איך עובד הפרסום שבאתר גט מובינג: 

מוביל שרוצה להצטרף אל האתר משלם תשלום חודשי קבוע ובנוסף כמה אחוזים מכל עסקה שנסגרה. מערכת האתר של get moving נותנת שקט נפשי גם ללקוח שהזמין הובלה וגם למוביל שסגר את ההובלה. ברגע שיש בעיות מצד הקוח או חלילה מצד המוביל הצוות של גט מובינג בתמונה ומגשר בין הצדדים בהתאם לחוזה המשפטי של מערכת האתר שדרכו נסגרה ההובלה. 

 

קניית לידים מחברת אפטר יו 

חברת after u היא החברה המובילה היום בישראל למכירת לידים בנישה של הובלות. לחברת אפטר יו יש אתרי אינטרנט שלה שמייצרים לה לידים על בסיס קבוע ובמקביל היא קונה לידים מבעלי אתרים שרוצים למכור את הלידים שלהם. 

 

מערכת לממכר לידים מקצועית 

אפטר יו בנתה מערכת מאוד מתקדמת למכירת לידים אונליין בעזרת המערכת שלהם הם מעבירים אליכם לידים רלוונטיים שמסווגים לפי איזורי שירות וקטגוריות של שירותים. לפי מה שאתם רוצים. 

 

קניית חבילת לידים של הובלות 

כדי להתחיל לקבל לידים של הובלות צריך לקנות חבילת לידים המחיר לליד משתנה בהתאם לסוג השירות ובהתאם לכמות הלידים. אפטר יו יודעת לתת לידים מאוד ממוקדים לסוג השירות שלך לדוגמא: לידים להובלות 3-5 חדרים באיזור השפלה. אתם תקבלו מהם לידים מאוד רלוונטיים מהבחינה הזאת ומשלמים באמת רק על הלידים בפועל ואין שום התחייבות. החסרון בקניית לידים שהליד הוא לא בלעדי ומגיע במקביל לעוד כמה מובילים. 

 


למה כדאי לייצר בעצמכם לידים להובלות ולא רק לקנות?

לקוח שהשאיר פרטים באתר רנדומלי שבו הבטיחו לו שיחזרו אליו עם 5 או 3 הצעות מחיר לא תמיד זה הלקוח האידיאלי עבורכם. בתור בעלי עסקים הלקוחות שאתם רוצים לקבל זה אותם לקוחות שחשוב להם הרזומה שלכם והניסיון שלכם. הם רוצים להבין עם מי בדיוק הם עושים את ההובלה והם רוצים ליצור קשר עם משיהו שנראה להם מספיק רציני אחראי ועם המלצות מלקוחות שכבר עבדו איתו. זה הלקוחות שמגיעים אל מי שיש לו אתר אינטרנט שמציג אותו בצורה נכונה. 

 

הצטרפות למערכת של Get Truck 

יש חברה בשם גט טראק שפיתחו פלטפורמה לייעול תהליכי הובלה ומיקסום נסיעות של משאיות ברחבי הארץ. החברה עובדת עם מאות חברות הובלה בעזרת המערכת ונותנים לה שירות על בסיס יומיומי. לגט טראק יש מאגר של לקוחות שלהם והם אלו שדואגים להם לשירותי ההובלה בעזרת המובילים שמחוברים למערכת שלהם. 

 

איך מקבלים עבודות מגט טראק? 

נרשמים אליהם למערכת –  בהרשמה אתה מציין איזה סוגי רכבים יש לך ותתחיל לקבל מהם התראות באפליקציה או בווטסאפ על כל מיני עסקאות שרלונטיות אליך. אם אתה רוצה לקחת את העבודה אתה מתנהל מול הצוות של גט טראק והם שולחים אותך לביצוע העבודה לפי המחיר שסיכמתם. תשלום עבור העבודה מקבלים מגט טראק בסוף כל חודש גבייה מהלקוח זה באחריותם. העדויות בשטח אומרות שגט טראק משלמים כמו שעון בסוף כל חודש וכיף מאוד לעבוד איתם. 

 

למי מתאים העבודה עם גט טראק?

כל מי שנוסע על הכבישים במדינת ישראל עם רכב מסחרי או משאית מכל סוג גט טראק יכולה לספק לו עבודה. כנ"ל לגבי משאיות מנוף בדגש על מנופי זרוע יש לגט טראק הרבה פניות שיכולות להיות רלוונטיות עבורכם.

 

הקשיים בתקופת הקיץ בניהול עסק של הובלות ללקוחות פרטיים 

מי שעיקר העבודה שלו היא מול לקוחות פרטיים ועובד בעיקר סביב הנושא של הובלות דירות מתמודד עם לחץ של עבודה בעיקר בחודשי הקיץ. בגלל שהובלות דירות הם בעיקר בקיץ נוצר לחץ חזק מאוד של עבודה בחודשים האלו שצריך לדעת להיערך אליו בצורה נכונה. 

 

הובלת דירות זה עסק מאוד עונתי יש לזה יתרונות והרבה חסרונות

בעסק עונתי מה שקורה שהעבודה מתרכזת בעיקר בחודשים: יולי, אוגוסט, ספטמבר זה יוצר מספר בעיות: עיקרם סביב הנושא של כוח אדם בעסק וחלקם בעיות תפעוליות. 

 

  • קושי במענה ללקוחות – בחודשים האלו נדרש לתת מענה נרחב למגוון גדול של לקוחות ולכן צריך עזרה במענה ללקוחות. להחזיק מזכירה כל השנה אין צורך וזה לא כלכלי כדאי לבדוק את האפשרות של עוזרת אישית מרחוק לחודשי הקיץ. 
  • גיוס של נהגים וסבלים – בחודשי הקיץ צריך תגבור משמעותי של כוח אדם שיבצעו את ההובלות של הדירות צריך סבלים, נהגים, נגרים. הקושי הוא שיש ימים שצריך הרבה עובדים ויש ימים שלא צריך הרבה. אין לזה פתרון קסם בגדול מה שצריך זה לעשות הכל כדי למלא את היומן למשך כל חודשי הקיץ וככה אפשר לבנות צוות ולהתחייב לו לעבודה. לחלק מהצוות כדאי גם לדאוג לעבודה בחודשי החורף שישארו איתכם גם לקיץ הבא.
  • צריך עוד משאיות – בחודשי הקיץ אפשר לסגור עבודה למספר כפול של משאיות ממה שמחזיקים במהלך כל השנה. אם יש לכם רצון ויכולת להסתער על העבודה בחודשי הקיץ אפשר לשכור משאית לחודש או לעבוד עם קבלני משנה שיביאו לכם נהג + משאית ליום עבודה בהתאם לצורך שלכם. 
  • ניהול תזרים נכון של ההכנסות – מי שעובד רק עם לקוחות פרטיים נמצא בדרך כלל בבעיות של תזרים בחורף. לקיים עסק ש70-80 אחוז מהכנסות השנתייות שלו הם בקיץ זה דורש התנהלות מאוד מדוייקת ונכונה מבחינה פיננסית.

 

לסיכום מה חשוב לעשות:

מיתוג לעסק:

תדרגו למיתוג לעסק שלכם. זה הדבר הכי חשוב וזה מה שמשקף אותכם מול הלקוחות שאתם עובדים מולם או אלו שפנו אליכם להצעת מחיר וסגירת עסקה. בעזרת המיתוג תוכלו לסגור יותר עסקאות ובמחיר גבוהה יותר.

לשלב בין סוגי לקוחות פרטיים ועסקיים

עסק של הובלות כדאי לשלב במגוון של הלקוחות גם לקוחות עסקיים וגם לקוחות פרטיים. להסתמך רק על לקוחות פרטיים זה הדבר הכי נכון. העסק חייב שיהיה לו הכנסות קבועות ולקוחות קבועים כל חודש. לקוח קבוע אומנם משלם פחות בעבור השירות ברמה היומית אבל הוא מספק לך עבודה כל השנה מבלי להשקיע זמן וכסף בפעולות של להביא עבודה ולתמחר את העבודה .

לעשות פעולות שיווק ופרסום לקבל לקוחות חדשים

כל עסק של נותני שירות צריך שיהיה לו מנגנון שמייצר לו פניות חדשות מלקוחות פוטנציאלים על בסיס יומי.  חלק מהלקוחות המתעניינים (לידים) הופכים ללקוחות משלמים. חייב שיהיו לכם כל יום כמה כאלה שפונים אליכם להצעת מחיר. זה המנוע של כל עסק במיוחד עסק שנותן שירות ללקוחות פרטיים שהעסקה איתם היא במובן מסויים חד פעמית. אי אפשר להסתמך רק על הפרסום מפה לאוזן שיביא לקוחות חדשים זה פשוט לא מספיק כדי למלא יומן במחירים נורמליים.

 

צרו איתי קשר לייעוץ ושירותי מיתוג ופרסום

זמין עבורכם לכל שאלה בנושאים שאני יכול לעזור לכם. אם יש לכם רצון להקים עסק או לפרסם עסק קיים אני כאן עם הניסיון הרב שיש לי בתחום ההובלות. אז אתם רוצים להגדיל מכירות בעסק של ההובלות שלכם ולבנות מערכות פרסום שיביאו לכם לידים על בסיס קבוע תדברו איתי.

 

כותב המאמר: דוד בן עיון

עסק משפחתי שנותן שירות של מיתוג עסקי ושירותי פרסום בדגש על פרסום בדיגיטל. את העסק הקמנו לאחר שהבנו בעצמנו כמה כל עסק חייב שירותי פרסום ומיתוג על מנת להגדיל מכירות בעסק שלו. זמינים לכל שאלה דוד ועדי בן עיון

רוצים להתייעץ איתנו? השאירו פרטים ונחזור אליכם

מאמרים רלוונטיים