אם קיבלתם הצעות לקדם את האתר שלכם, יכול להיות שזרקו לכם המון מושגים ומילות קוד באוויר, אבל לא באמת הבנתם מה מונע מהאתר שלכם להתרומם.
אתם כמובן לא היחידים שזה קורה להם וזה בהחלט מצב נפוץ. קידום אורגני יכול להיות עסק לא פשוט בכלל, במיוחד כשלכל מקדם או חברת קידום יש את שיטת העבודה שהם מעדיפים. למרות זאת, יש עשרה פקטורים שנמצאים בקונצנזוס וחשוב לעשות את כל המאמצים כדי לשפר אותם אם רוצים שהאתר יתקדם בגוגל לאורך זמן.
1.קישורים – קישורים הם עדיין מה שגוגל בעצם מחפש. כאשר יש לאתר שלכם הרבה קישורים מאתרים איכותיים אחרים (שבעצמם מקבלים קישורים מאתרים איכותיים), גם האתר שלכם נחשב לאיכותי יותר בעיני גוגל.
2.איך האתר שלכם נראה בגוגל: כל דף באתר שלכם מורכב מכותרת ותיאור של שתי שורות בהם יש לכם בדרך כלל את היכולת לשלוט. כדי לגרום לגולשים ללחוץ על הקישור בגוגל, יש להשתמש בשפה שיווקית וגם במילות המפתח שספציפיות לאותו דף.
3.מהירות האתר: מבחינת גוגל, לא מספיק היום שהאתר יכיל את המידע שהמשתמש מחפש, והוא חייב גם לספק חווית גלישה טובה. אחד מהמדדים דרכו גוגל בודק זאת היא מהירות האתר. יש לא מעט כלים שנותנים המלצות איך לעשות זאת, ביניהם גם Pagespeed Insighs של גוגל.
4.איך האתר נראה בטלפון החכם (Mobile) – אולי שמעתם שהיום יש יותר חיפושים בגוגל בטלפון החכם מאשר במחשבים האישיים. לכן גוגל בודק למעשה איך האתר נראה בטלפון לפני שהוא בודק כיצד הוא נראה במחשב. במילים אחרות, אם האתר שלכם לא מותאם לטלפון, הקידום שלו עשוי להיפגע.
5.בעיות טכניות אחרות באתר: אם יש לכם עמודים שחסומים בפני גוגל, עמודים שלא עולים או חס וחלילה עמודים שנפרצו והושתל בהם וירוס, גוגל לא יכול לסרוק את האתר כמו שצריך. במקרה הזה לא כל העמודים יופיעו בגוגל ואתם עשויים להפסיד המון כניסות.
6.עונשים
ידניים: לגוגל יש רשימה של הנחיות עבור מנהלי אתרים של מה
אסור ומה מותר לעשות. אתר שמפר את ההנחיות האלו וגוגל מסמנת אותו ידנית (לרוב על
ידי עובדי האנטי ספאם שלה), הוא עשוי ליפול למקומות לא ראליים.
אם קניתם אתר ואתם לא מצליחים להרים אותו או שקידמתם אותו בחברה שניסתה לקצר
תהליכים, יכול להיות שזה מה שקרה. אם קיימת ענישה ידנית, תוכלו לראות אותה בכלי
עזר למנהלי אתים שנקרא Search Console. הבקשה
להסרת העונש חייבת להיעשות על ידי פניה
ישירה לגוגל לאחר שהוכחתם שעשיתם כל מה שיכולתם כדי שהאתר יחזור לעמוד
בהנחיות.
7.ענישה אלגוריתמית: ענישה אלגוריתמית דומה לענישה ידנית מבחינת האפקט שלה, אבל היא בדרך כלל מגיעה עקב שינוי באלגוריתם של גוגל (לכן היא לא באמת ענישה…). החדשות הטובות הן שבדרך כלל ניתן להחזיר את המצב לקדמותו בלי לפנות אל גוגל. מה שחשוב להבין הוא מה גרם לירידה בדירוגים. לדוגמה, שימוש בתוכן שהועתק בחלקו או במלואו מאתר אחר.
8.מחקר
מילות מפתח: גם אם האתר שלכם בנוי מצוין, יכול להיות שפשוט
לא הצלחתם לפגוע במה שהגולשים מחפשים. החוכמה היא להתמקד בחיפושים פופולאריים
("מילות מפתח"), אבל לשים לב גם למידת התחרות. קשה להצליח אם בוחרים רק
חיפושים מאוד תחרותיים.
מחקר מילות המפתח צריך להיות מאמץ משותף של חברת הקידום ביחד עם העסק כדי שהפניות
יהיו רלוונטיות.
9.תוכן: בסופו של דבר, גוגל רוצה בעיקר שהגולש ימצא את מה שהוא מחפש, ואם האתר שלכם לא עונה על הדרישה, הוא גם לא יופיע במקום גבוה. אין דרך אחת לכתוב תוכן, אבל קל יחסית לזהות תוכן לא איכותי מבחינת האורך שלו, שימוש מוגזם במילות מפתח, תחביר, ניסוח וכו'.
10.קידום אתרים זה לא הכול: אל תשקיעו את הזמן והתקציב שלכם רק בקידום, אלא גם בערוצים נוספים כמו למשל רשתות חברתיות או מודעות ממומנות. אם מציעים לכם לכתוב תוכן תמורת קרדיט, אל תצאו מנקודת הנחה שאתם יוצאים פראיירים… הסיבה היא שהפצה של תוכן איכותי תגרום ליותר גולשים להגיע אליו ואולי גם לאתרים אחרים לקשר אליו בחזרה בלי שתצטרכו לנקוף אצבע.