נקדים ונאמר שרולאפ הוא בהחלט שער הכניסה למקום שתציבו אותו, לכן הוא חייב להיות מעוצב ומוגדר בדיוק למטרה שלשמה הוא הונח בכניסה למקום כלשהו, עם הלוגו הנכון, המילים הנכונות, האיורים הנכונים והאלמנטים המתאימים ביותר.
שלט כניסה, בעצם מבשר לנו לקראת מה אנחנו הולכים. הוא יכול להיות בלי מלל בכלל והוא יכול לכלול כמה משפטים מדויקים או מרומזים שייתנו לבאי המקום תחושה של ציפייה, תחושה שהחל מהרגע שהם נכנסים למקום, הם נכנסים לעולם אחר ומתנתקים מהעולם שבחוץ.
רגע לפני שמתחילים – החשיבות של הצבת רולאפ בכנסים, בכניסה למשרדים, חנויות ועוד
כאשר אנחנו מגיעים לבית של מישהו, יפה ככל שיהיה, הדבר הראשון שאנחנו מחפשים על דלת ביתו הוא איזשהו רמז למי גר באותו הבית, שלט כניסה, גוף תאורה שמכיל את שם המשפחה, שלט כניסה קטן תלוי מוצמד לדלת או אפילו פעמון עם שם המשפחה.
על פי סימן זיהוי מדויק זה נוכל לדעת האם הגענו למקום הנכון. אותו הדבר גם בעיצוב רולאפ, כאשר אנחנו נכנסים למתחם גדול עם כמה ספקים שמראים את שירותיהם או מוצריהם, הסימן זיהוי הראשון שלהם יהיה הרולאפ המוצב לעמדה שלהם.
כמו בכנסים, גם במשרדים או בחנויות שרוצות לקדם מכירות או לקדם שירות מסוים, יציבו את הרולאפ בכניסה כדי למשוך אליהם לקוחות פוטנציאלים. ככל שהעיצוב יהיה יפה, מתוחכם, חדשני אך בעל מסר ברור לקראת מה הולך להיות, המשיכה ללקוחות ייעודיים תגדל.
העברת מסרים בצורה חד משמעית
כפי שכבר הבנו, רולאפ הוא שלט הכניסה למקום כלשהו. כדי שהוא ימשוך לקוחות אליו, הוא חייב להיות מדויק וברור אך גם מעוצב בהתאם. דוגמא טובה להצבת רולאפ היא הדוגמא של חנויות בקניון או בכל מרכז מסחרי לקראת הנחות בחנויות – כל חנות תעצב רולאפ ייחודי משלה עם לוגו החברה ובצבעים שמזוהים עם החנות ואז היא תדאג להדפיס עליו בכתוב בגדול וברור את המסר לקהל לקוחותיה, לדוגמא – "50% הנחה לשלושה ימים בלבד! לחברי מועדון עוד 20% נוספים".
אמנם מדובר על משפט תמים שכעת אין לו ממש אפקט, אבל כשאנחנו מטיילים בקניון ורואים מולנו את השלט הזה בכניסה לחנות שאנחנו די מחבבים, אין סיכוי שנישאר אדישים ולא ניכנס לבדוק על מה המהומה ואולי אפילו עוד נצטרף לחברות במועדון הלקוחות של החברה, הרי מדובר על עוד 20% הנחה… בשלט כביכול תמים, ניתן לקדם מכירה ולהגדיל את קהל הלקוחות הקיים.
לסיכום – הכוח טמון בעיצוב והעברת המסר בצורה נכונה ויעילה
כאשר מתכננים עיצוב רולאפ שיהיה מונח בכניסה למקום כלשהו כמו כנס, חנות, אירוע ערב חברה במסעדה כלשהי, חייבים לקחת בחשבון את העיצוב המזוהה עם החברה שאותה רוצים לקדם או להראות במקרה של ערב חברה. וכמו שכבר הבנו – זהו שלט כניסה ראשון שאנשים נחשפים אליו.