אם נכנסתם לקרוא את המאמר הזה כנראה שמגיע לכם מזל טוב! אז החלטתם לפתוח עסק משלכם שיציע שירות או מוצר מסוים, ועכשיו הגעתם לאחד השלבים המכריעים – מתן שם לעסק. עסק הוא קצת כמו ילד שנולד, ובאופן דומה גם נתינת השם היא החלטה משמעותית מאוד להווה ולעתיד. אז אם אתם לא ממש סגורים על שם לעסק החדש, או שבא לכם לקבל קצת טיפים והשראה איך לבחור את השם לעסק החדש בצורה נכונה ויעילה, הגעתם בדיוק למקום הנכון.
למה חשוב לתת שם נכון ומדויק לעסק?
ממש כמו שהסבתות שלנו אומרות, פעם החיים היו פשוטים יותר. כדי להגיע לעסק או לשירות כלשהו אנשים היו פותחים את ספר הטלפונים של דפי זהב ומחפשים אינסטלטור או חשמלאי. מה שרוב בעלי העסקים היו עושים זה להשתמש בשם שא' היא האות הראשונה בו כדי שהם יופיעו כמה שיותר למעלה בדפי זהב. אבל היום אנחנו חיים בעידן אחר, אף אחד כבר לא מחפש נותן שירות בספר טלפונים, ההמלצות עוברות דרך רשת האינטרנט והרשתות החברתיות, ולכן השיקול הזה ירד מהפרק. שם נכון ומדויק לעסק שלכם צריך לשדר בבירור מה אתם מוכרים, וכמובן למשוך אנשים אליכם ולא אל המתחרים. לפעמים החלטה כזו היא עניין לא מודע של שבריר שנייה, ולכן חשוב להקפיד בבחירת השם.
טיפים לבחירה נכונה של שם לעסק
אז לפני שניגש לבחירת השם בפועל, חשוב לשבת רגע עם עצמכם ולענות על כמה שאלות: מה העסק שלכם מייצג, מה מניע אתכם בעסק, האם יש סיפור מיוחד מאחורי העסק שהביא אתכם לעסוק דווקא בתחום הזה, מה הייחוד של העסק שלכם אל מול המתחרים. אחרי שיש לכם תשובות טובות לשאלות הללו יכולים להיפתח לכם כמה כיווני מחשבה. בשלב הבא אנו ממליצים לכם להתחיל לחשוב על שמות, ולרשום על דף את השמות שעולים לכם לראש. תעבדו בשיטת השלילה, ולאט לאט תצמצמו את רשימת השמות הפוטנציאליים עד שתישארו עם כמה שמות בודדים. כאן כבר תצטרכו לקבל הכרעה סופית.
התאמת השם לתחום המקצועי של העסק
אחת השאלות החשובות שכדאי לשאול את עצמכם היא – האם השם שבחרתם משדר את מהות העסק שלכם באופן ברור? לדוגמה, אם אתם עוסקים בתחום מבנים ניידים, שם כמו "כהן מבנים ניידים" יבהיר מיד לגולש במה אתם עוסקים, יקל על מנועי החיפוש לקדם אתכם, וישפר את הסיכוי שגולשים יקליקו דווקא עליכם. לעומת זאת, אם תבחרו בשם גנרי או אישי כמו "נ. כהן" – ייתכן שיהיה קשה להבין מה אתם מציעים, והקידום בגוגל יהיה פחות ממוקד ויעיל.
חיבור נכון בין שם, תוכן וקידום
שם מדויק שכולל מילות מפתח רלוונטיות לתחום הפעילות של העסק, הוא נכס אמיתי. הוא תורם רבות למיתוג, לקידום אורגני בגוגל (SEO) ולזיהוי המיידי של העסק על ידי לקוחות פוטנציאליים. אם אתם מתכננים להשקיע בבניית אתרים שמייצרת תוצאות מהיום הראשון, כדאי להתחיל מהבסיס – לבחור שם שמשקף את מהות השירות או המוצר, ומדבר בשפה של הלקוחות שלכם.
אנשי מקצוע בתחום
חשוב מאוד שתדעו שיש גם אנשי מקצוע שזה ממש מה שהם עושים. אם אתם מרגישים תקועים ואבודים לגמרי, תוכלו לפנות לייעוץ שיווקי ולשבת עם איש מקצוע שיסייע לכם לבחור שם מתאים. שוב, הוא לא יעשה בשבילכם את כל העבודה והוא לא קוסם. אתם תצטרכו לענות על השאלות הבסיסיות שכבר הצגנו כאן, אבל איש המקצוע יוכל לתת לכם הרבה טיפים בדרך, לחדד את השאלות והתשובות שלכם, ולתת את הטוויסט הקטן שיהפוך את השם משגרתי לכזה שמושך קהל.
סיכום
אין ספק שמתן שם לעסק החדש כולל בתוכו החלטה משמעותית מאוד שמשליכה על עתיד העסק. חשוב לעשות אותה בצורה מושכלת ושקולה ולא בפזיזות, ובמקרה הצורך להיעזר בשירותיו של איש מקצוע.