קידום אורגני בגוגל

קידום בגוגל נחלק לשני סוגי קידום. קידום אורגני וקידום ממומן. בשביל לקדם את האתר בצורה ממומנת נצטרך לשלם לגוגל בשביל שיהיו לנו כניסות לאתר. בקידום אורגני אפשר להופיע במנוע החיפוש של גוגל בלי לשלם לגוגל. במאמר הזה נדבר בעיקר על קידום אורגני (seo)

מה גורם לאתר להתקדם בגוגל ולהופיע במקומות הראשונים?

גוגל עושה מגוון של בדיקות ומנסה להבין בכל מיני דרכים איזה אתר הכי משקף את הרצון של מי שחיפש. איזה תוצאה באמת רלוונטית למה שחיפשו במנוע החיפוש. בגוגל עושים את מירב המאמצים על מנת לספק לנו תוצאות רלוונטיות למה שחיפשנו. ולכן בקידום האתר בגוגל אנחנו ננסה תמיד לתת כמה שיותר ערך למי שייכנס לאתר שלנו. אם יהיה לנו תוכן ומידע שתואמים למה שחיפשו גוגל ידרג את האתר שלנו על אותו ביטוי.

מה הדבר הכי חשוב בקידום אורגני?

האלגוריתם של גוגל מדרג אתרים בתוצאות החיפוש שלו לפי כל מיני פרמטרים כגון:

  • זמן שהייה באתר של הגולש
  • מוערבות של הגולש באתר
  • אתרים חיצוניים שמקשרים אל האתר שלנו
  • זמן טעינה של האתר
  • התאמה של האתר למובייל
  • סמכות של האתר בעיני גוגל

אלו עיקר הפרמטרים שאם תדאגו שהם יהיו בצורה טובה האתר שלכם יתקדם בגוגל למקומות הראשונים. אם תשקיעו ביצירת התוכן שלכם באתר. שלוטשת הפרמטרים הראשונים יקרו בצורה אוטמאטית. גולשים יהנו מהתוכן שלכם יקראו אותו עד הסוף מה שאומר שהם ישארו באתר שלנו. שהם יסיימו לקרוא את התוכן הם כנראה יעבורו לתכנים נוספים ואולי גם ישתפו את התוכן שלכם במקומות נוספים.

דוגמא לתוכן שהשקענו בו ועובד מצויין:

לקוח שלנו שמתעסק בחפירת בריכות והקמת גינות יצרנו לו באתר מדריך מפורט איך לבצע שירות של הטמנת בריכת אינטקס באדמה. המדריך כולל תמונות מהעבודה והסבר ברור איך לבצע את העבודה בצורה עצמאית או בעזרת קבלן. כולל הסבר כמה זה עולה והאם כדאי לעשות את סוג הבריכה הזאת באדמה.

מדריך שעשינו ללקוח שלא זז מהמקום הראשון

המאמר הזה מופיע כבר כמה שנים בגוגל במקומות הראשונים (תבדקו אותי) בכל הביטויים שקשורים לבריכת אינטקס באדמה. זה מביא לאתר של הלקוח מאות כניסות כל חודש ומייצר לו על בסיס קבוע פניות מאנשים שרוצים לחפור ולהקים בריכה אצלהם בחצר עסקאות ששוות הרבה כסף כל זה ממאמר אחד מושקע.

עוד מאמר מידע מושקע שמביא ללקוח מאות גולשים בחודש לאתר

לאותו לקוח עשינו גם מאמר מפורט תוכן מאוד ארוך ואיכותי על הנושא של חפירת מרתפים. הקפנו את כל הנושא במידע מקצועי שעונה על כל השאלות של מי שרוצה לבנות מרתף מתחת לבית קיים. נכון להיום זה המידע הכי עדכני בישראל בכל הנושא של חפירת מרתפים ולכן התוצאה של האתר ראשונה כבר כמה שנים בלי לזוז משם. שמשקיעים בתוכן איכותי גוגל יודע לראות את זה ונותן לאתר שלנו דירוג טוב.

 

היתרון הגדול בקידום אורגני לאתר

התוצאות של קידום אורגני לאתר תמשיכו להנות מהם גם אם תפסיקו לקדם את האתר.  עדיין יהיו לכם כניסות לאתר ולא כמו בקידום ממומן שברגע שהפסקתם לשלם לגוגל, אין יותר כניסות לאתר. כל פעולה שעשיתם באתר נשארת ותשרת אותכם לשנים הבאות קדימה.

החיסרון הגדול בקידום אורגני לאתר

קידום אורגני זה תהליך שלוקח זמן. אם האתר חדש לגמרי תצטרכו להשקיע כמה חודשים טובים עד שממש תוכלו לראות תוצאות משמעותיות ועלייה בכמות הכניסות לאתר. אם אתם עסק חדש ואתם חייבים לידים ומכירות לאתר שלכם במיידי כדאי לכם לשלב בתהליך הקידום גם ממומן בגוגל מה שיכול להביא לכם גולשים רלוונטים לאתר ואותם גולשים יהפכו ללידים או למכירות תלוי מה ההנעה לפעולה שלכם ומה סוג האתר.

 

קידום אורגני הרבה יותר משתלם בטווח הארוך

לכל מי שמתלבט האם כדאי להשקיע בקידום אורגני לאתר. אני יכול להעיד באופן אישי שיש לנו אתרים שהפסקנו לקדם אותם לפני כמה שנים ועד היום מקבלים מגוגל תנועה של אלפי גולשים בחודש בחינם. אם היינו משלמים על התנועה הזאת לגוגל בצורה ממומנת מדובר באלפי שקלים בכל חודש.

 

מה קורה לאתרים שקידמנו למשך תקופות ארוכות?

אלו שיש להם סבלנות ואורך רוח ומאמינים בתהליך ויודעים למדוד ולהבין את ההשפעה וההכנסות שהקידום הביא להם לעסק ממשיכים לקדם ונהנים מכל הטוב שגוגל יודע להציע. מדובר באלפי גולשים שיכולים להיכנס אל האתר שלכם ולהפוך ללקוחות משלמים. זה מה שקורה למי שהאתר שלו מגיע למקומות הראשונים בגוגל על הביטויים שהוא מקדם.

 

קידום בעזרת תוכן שמחדש לגוגל

כחלק מתהליך הקידום ומתוך ההיכרות שנוצרת עם העסק שאותו מקדמים אנחנו חושבים הרבה איזה תוכן להעלות לאתר ועושים הכל על מנת למצוא רעיונות לתוכן חדש שעדיין לא קיים בגוגל. ברגע שהעלנו תוכן חדש לאתר וגוגל מבין שיש פה אתר שמייצר לו תוכן שנותן ערך לאלו שחיפשו במנוע חיפוש שלו. המשימה היא בעצם להביא תוכן חדש לאלגוריתם של גוגל. ברגע שגוגל רואה שיש באתר שלכם תוכן ייחודי ואיכותי הוא מעלה את הציון של האתר שלכם ומעלה בדירוג גם עמודים אחרים שלא בהכרח יש שם תוכן איכותי וחדשני.

 

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?

קידום של אתר בצורה אורגנית כמו שכתבתי לוקח זמן. מתי תתחילו לראות תוצאות זה תלוי בכמות ההשקעה של הקידום ותלוי מאוד בנישה שבה אתם מקדמים את האתר. יש תחומים שבהם התחרות היא גבוהה ותהליך הקידום לוקח זמן יותר. בכל מצב צריך הרבה סבלנות. בפועל את התוצאות האמיתיות רואים רק לאחר תהליך של שנה. כל מי שהפסיק תהליך של קידום לפני לא מבין מה הוא יכל לקבל ומה הוא מפסיד.

 

איך נמדד תהליך קידום בגוגל?

בפועל מה שמעניין אותנו זה כמה עסקאות נסגרו בפועל. כמה כסף הכניס בעל העסק מהקידום של האתר. זוהי המדידה הכי נכונה שנדבר עליה כבר.

כלים לבדיקת מיקומים בגוגל

בפועל אפשר למדוד תהליך של קידום בעזרת כלים שמודדים מה המיקום ברמה היומית של כל ביטוי שאותו אנחנו רוצים לקדם. זה הדבר הראשון שמציג לנו תוצאות בפועל. אפשר לראות שהביטויים שאנחנו מקדמים מתחילים כבר להיכנס לתוצאות החיפוש ולאט לאט התוצאות עולות לכיוון הדף הראשון והמקומות הראשונים

גוגל סרץ' קונסול

יש כלי של גוגל שמחברים אותו לכל אתר בעזרת הכלי אנחנו יודעים כמה אנשים נכנסו אל האתר בצורה אורגנית. הכלי הזה נותן לנו המון מידע נוסף כגון מאיזה ביטויים הגיעו אל האתר שלנו ועוד המון דברים נוספים. כלי חובה לכל בעל אתר.

 

כמות פניות או מכירות בפועל

אם מדובר באתר שתפקידו לייצר פניות (לידים) לבעל העסק. אנחנו יודעים למדוד במדוייק כמה פניות קיבל בעל העסק בכל רגע נתון מה שישקף לנו את ההצלחה של הפרסום שלנו בפועל.

 

איך מודדים כמה שיחות טלפון קיבל בעל העסק?

בכל אתר שאנחנו מקדמים יש מספר וירטואלי שבעזרתו אנחנו מודדים כמה שיחות מקבל בעל העסק. אין דבר כזה לשים טלפון ישיר ל העסק ללא מדידה של השיחות. היתרון הגדול בפרסום בדיגיטל זה היכולת למדוד. ברגע שיש מספר מקושר באתר אפשר גם לעקוב אחרי הפניות ולציין אם נסגרה עסקה מאותה פנייה ספציפית.

 

איך מודדים כמה עסקאות נסגרו בפועל דרך האתר

ברגע שמנהלים מערכת לניהול פניות crm אפשר לציין כל פנייה מה קרה איתה בסוף התהליך. אפשר לנהל רישום אם העסקה נסגרה ובכמה נסגרה העסקה. שעובדים עם מערכות נכונות והכל מוגדר בצורה מקצועית תוכלו לדעת גם מה המקור של הפנייה או המכירה בפועל באתר מכירות. אפשר ממש להבין מאיפה הגיע הלקוח אל האתר. האם הוא הגיע מקידום ממומן בגוגל או מקידום אורגני אולי בכלל הגיע מהרשתות החברתיות. הכל מדיד בדיגיטל ומי שעדיין לא הכניס לעסק שלו מערכת לניהול לידים ומכירות מפספס פה פוטנציאל ענק להגדלת מכירות והבנה איזה פרסום עובד יותר.

 

למה שגוגל יביא לי לאתר אנשים בחינם

הרווח הגדול של גוגל זה מהמודעות הממומנות שנמצאות בראש תוצאות החיפוש. גוגל עושה הכל להציג תוצאות רלוונטיות למה שאנשים מחפשים. בלי האתרים שמופיעים בחינם לא היה לגוגל מה להציג על כל חיפוש. האינטרס של גוגל זה שאנשים ימשיכו לחפש במנוע חיפוש לו ימצאו שם תוצאות רלוונטיות ועל הדרך ייכנסו גם למודות בתשלום. לכן גוגל מעודד ומדריך בעלי אתרים איך להתאים את האתרים שלהם ומה לעשות על מנת שהאתרים יופיעו בגוגל.

 

קידום אורגני אפשר לעשות לכל סוגי האתרים

העיקרון הזה של קידום בעזרת תוכן מתוך הבנה של רצון הגולש זה הבסיס לכל קידום של אתר זה לא משנה איזה סוג אתר ועל איזה פלפטפורמה הוא בנוי. כמובן שיש אתרים שיותר נוח לקדם והם יותר מותאמים לקידום בגוגל.

 

קידום אורגני לאתרי וורדפרס – worlpress

וורדפרס זה המערכת לניהול תוכן ובניית אתרים הכי פופלרית בעולם היתרון הגדול של וורדפרס זה שאפשר להתקין עליה תוספים שמקלים ומתאימים את הקידום בצורה נוחה יותר וקלה. אפשר לבנות בוורדפרס כל אתר החל מאתר תדמית פשוט ועד אתרי מכירות מורכבים. אם עדיין אין לכם אתר ההמלצה שלנו היא לבנות את האתר על וורדפרס.

 

קידום אורגני לאתרי וויקס – wix

בעבר היה לוויקס המון מגבלות טכניות בכל מה שקשור לקידום אורגני בגוגל. וויקס שהיא חברה ישראלית השקיעה בעשור האחרון המון משאבים על מנת להתאים את המערכת שלה לכל מה שצריך מבחינה טכנית לקידום בגוגל. והיום אפשר באמת לראות אתרים של וויקס שמדורגים במקומות הראשונים על הרבה ביטויים סופר תחרותיים. אז אם יש לכם כבר אתר בוויקס אפשר לקדם אותו.

 

קידום אורגני לאתרי שופיפי – shopify

שופיפי היא פלטפורמה מצויינת למי שרוצה להקים אתר סחר למכירה של מוצרים אונליין. המערכת שלהם מתאימה מאוד לקידום ואפשר לעשות קידום אתרי שופיפיי בקלות. הכל על אותו עיקרון כמו כל אתר.

 

קידום אורגני לאתרי קונימבו – konimbo

קונימבו היא אחת המערכות הטובות לאתרי חנות. קונימבו מתמשקת בצורה מצויינת עם האתר של זאפ השוואת מחירים. בקונימבו דאגו לכל מה שצריך מבחינה טכנית על מנת לעשות קידום אורגני בצורה נכונה. החיסרון של קונימבו שצריך לשלם להם תשלום חודשי קבוע כל חודש ועלות האחזקה של האתר היא גבוהה יחסית.

קידום אורגני לאתרי ג'ומלה – joomla

ג'ומלה היא המערכת השנייה הכי נפוצה בעולם אחרי וורדפס. יש לג'ומלה אפשרות גם להתקנת תוספים ותבניות בדומה לוורדפרס והיא דיי ידידותית למשתמש. דורשת קצת יותר תחזוקה מאתר וורדפרס אבל אפשר להגיע איתה לביצועים יותר מורכבים והיא יכולה להוות מערכת לאתרים בנוניים וגדולים. מבחינת קידום יש לג'ומלה כל מה שצריך כדי לקדם אותה בגוגל.

 

קידום אורגני לאתרי מג'נטו – magento

מג'נטו היא פלטורמה בקוד פתוח לניהול מערכות סחר אלקטרוניות. מג'נטו היא מערכת שמתאימה לעסקים גדולים שמנהלים מערך מכירות משמעותי דרך האתר. מג'נטו יודעת להתמשק עם כלים לניהול מלאי, מערכות תשלום, ומשלוחים. למגנטו יש כל מה שצריך על מנת לעשות קידום אורגני כמו שצריך.

 

קידום אורגני לאתרי אומברקו – umbraco

אומברקו היא מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח. המערכת מבוססת על פלטפורמה של מיקרוסופ שנקראת NET. המערכת דורשת ידע בפיתוח על פלטפורמות בנט ואפשר לומר שהיא קצת מסורבלת לתפעול. מבחינת קידום יש לה את האופציות העיקריות שצריך ואפשר לפתח מעבר כל מה שתרצו. יצא לנו לקדם אתר של אומברקו שהגיע לתוצאות טובות די בקלות.

 

יש עוד מגוון של מערכות לניהול תוכן ובניית אתרים כגון: squarespace, drupal, weebly, webflow ,blogger לכל מערכת יש את היתרונות והחסרונות שלה. אם יש לכם כבר אתר בנוי  סביר להניח שהפעולה הכי הגיונית זה לקדם את האתר באותה פלטפורמה שהוא בנוי ולא לשנות את הכל ולהתחיל בנייה מאפס במקום אחר.

אין לי עדיין אתר במה כדאי לבחור?

אם אין לכם עדיין אתר אינטרנט ההמלצה שלנו היא לבנות את האתר באחת מהמערכות הנפוצות בשוק בדגש על וורדפרס. דבר נוסף שתכניסו לשיקול שלעם זה האם הפלטפורמה דורשת תשלום חודשי גבוה עבור השימוש בפלטפורמה. אם מחיר האחזקה השנתי גבוהה תשקלו לבחור במערכת אחרת עצמאית לגמרי שלא צריך לשלם עליה סכום גבוה בכל חודש וכל דבר שתצטרכו לשנות תצטרכו לשלם להם.

 

בקידום אתר חייבים להכיר את הפלטפורמה כמו שצריך

בכל אתר שמקדמים חייב שמי שמקדם את האתר יידע לשלוט בכל הצד הטכני של האתר וכמובן גם בצד הוויזואלי. היום כל הנושא של עיצוב ואיפיון חווית משתמש באתר הוא קריטי לקידום. חשוב מאוד שמי שמקדם את האתר יידע לבצע בפועל את כל הפעולות הנדרשות ולבצע שינויים בכוחות עצמו.

 

עסק משפחתי שנותן שירות של מיתוג עסקי ושירותי פרסום בדגש על פרסום בדיגיטל. את העסק הקמנו לאחר שהבנו בעצמנו כמה כל עסק חייב שירותי פרסום ומיתוג על מנת להגדיל מכירות בעסק שלו. זמינים לכל שאלה דוד ועדי בן עיון

רוצים להתייעץ איתנו? השאירו פרטים ונחזור אליכם

מאמרים רלוונטיים