יוצא לי לראות לאחרונה יותר מידי מקרים של חוסר מודעות בנושא של מיתוג העסק. וממש קשה לי לראות את אותם בעלי עסקים שמובן מסויים זורקים כסף לפח, בכל רגע שבו הם מפרסמים את העסק שלהם.
נתחיל להסביר..
לפני שמתחילים פרסום של עסק צריך קודם שיהיה לעסק מיתוג נורמלי. זה לא משנה איזה פרסום רוצים לעשות ואיפה רוצים לפרסם חייב שיהיה מיתוג לעסק. המאמר הבא רלוונטי לעסקים חדשים וגם לעסקים קיימים שאין להם מיתוג מקצועי.
לפני הכל צריך שיהיה שם ולוגו לעסק
מיתוג עסק מתחיל בבחירת שם לעסק ויצירת לוגו. שם העסק והשפה המיתוגית חייבים להיעשות בצורה מקצועית ונכונה, עם חשיבה על קריאטיב נכון שישקף ויציג את העסק בצורה נכונה בהתאם לקהל היעד של העסק.
איך לבחור שם לעסק?
בחלק מהמקרים שם העסק שיהיה הכי נכון לבחור, זה השם של בעל העסק. זה רלוונטי לכל המקצועות שבעל העסק הוא מרכז העניינים והוא זה שנותן את השירותים בפועל. לדוגמא: מיתוג עורכי דין, מיתוג יועצים, מיתוג מטפלים, מיתוג מאמנים, מיתוג אדריכלים, מיתוג מהנדסים וכו'. במקרים אחרים שנרצה למתג את העסק יותר כחברה גדולה נבחר שם ושפה מיתוגית שמתאימים לייצג חברה גדולה וכל המיתוג יהיה בהתאם.
היתרון הגדול במיתוג פרסונלי:
שהמיתוג של העסק הוא פרסונלי הרבה יותר קל לשווק ולהגדיל מכירות לעסק כזה, מאשר לעשות פרסום של עסק שממותג כחברה גדולה ולא ממש ברור מי עומד מאחורי הפרסום. במקרים מסוימים אפשר לבחור באסטרטגיית שיווק שמשלבת בין מיתוג אישי למיתוג של חברה.
חשוב שיהיה לכם שם ייחודי לעסק
חשוב שתשימו לב שהשם של העסק שאותו אתם בוחרים הוא לא בשימוש כבר. תעשו חיפוש בגוגל ותוודאו שאין עסק שכבר עושה שימוש באותו השם. תחשבו קדימה ותחשבו בגדול, הדבר האחרון שאתם צריכים זה שיהיה עוד עסק עם אותו השם כמו שלכם.
מיתוג זה הבסיס של כל הפרסום!
הצעד הראשון בפתיחת עסק או בתחילת תהליך של פרסום זה המיתוג. זה הבסיס לכל פרסום שתעשו החל מכרטיס ביקור ועד אתר אינטרנט. כדאי מאוד לקחת איש מקצוע שיעזור לכם לבחור שם ולהתאים לוגו שילווה אתכם קדימה מעתה ועד עולם. הפער בתשלום בין חובבן לבין איש מקצוע הוא אפסי ביחס לתמורה שתקבלו. מיתוג מקצועי ישרת אתכם ויעזור לכם למכור את עצמכם ואת השירותים שלכם במחירים הרבה יותר גבוהים.
כמה עולה לעשות מיתוג לעסק?
אם הולכים לבעל מקצוע רציני מיתוג לעסק צריך לעלות 1,500 שקל וצפונה. עיקר העשייה בלוגו זה הקריאייטיב והמחשבות שמאחורי הדברים ולא על ביצוע העיצוב עצמו בפועל. כמובן שהמחירים משתנים מאוד בהתאם לבעלי המקצוע ובהתאם לרמת ההשקעה שאתם יכולים להשקיע. בתהליכים היקרים יותר: תקבלו מגוון גדול יותר של שמות אפשריים לבחירה עם מגוון אפשרויות וסגנונות איך זה יראה, כמו כן תקבלו יותר סקיצות ויזואליות של הלוגו לבחירה.
לכל מעצב יש סגנון מסוים
את הטיפ הזה אסור לכם לפספס: לפני שאתם מתחילים עבודה על מיתוג תבקשו לראות דוגמאות שאותו מעצב\ת עשה. תוכלו לראות את הסגנון של העיצוב ותראו מראש אם אתם מתחברים לסגנון. לכל מעצב\ת יש את הסגנון עיצוב שלו. כדאי לראות מראש לאיזה סגנון אתם יותר מתחברים.
בחירת מעצב\ת היא גם בהתאמה לאיזה סוג עסק רוצים לעשות מיתוג. אנחנו לצורך הדוגמא עובדים עם מספר מעצבים ובהתאם לפרויקט מתאימים את המעצב\ת שהכי נכון ומתאים לבצע את אותו הפרויקט.
מה כולל תהליך מיתוג עסקי?
תהליך המיתוג כולל כאמור את בחירת השם והסלוגן של העסק. לאחר מכן יוצרים את הלוגו. ברגע שיש לוגו אנחנו יודעים מה הצבעים והשפה המיתוגית של העסק ואפשר למתג כל מה שרוצים: כרטיסי ביקור, מגנטים, רכבים, חולצות, מודעות תמונה, רשתות חברתיות, אתר אינטרנט וכו'. מיתוג עסק מתחיל בלוגו ומשם אפשר להתקדם לאן שתרצו.
עכשיו שיש לכם מיתוג אפשר להתחיל לפרסם
אם מה שכתבתי נגע בכם ואתם מבינים שהגיע הזמן לשדרג את התדמית של העסק שלכם. ולהתחיל לעשות פרסום יותר נכון ואפקטיבי אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ונתחיל יחד לעבוד על אחד היסודות הכי קריטיים וחשובים לעסק שלכם.
נכתב בשיתוף עם שלומי גבאי – ייעוץ עסקי.