גוגל (אלפאבית) דיווחו על הכנסות של 307.4 מיליארד דולר בשנת 2023
מה מייצר לגוגל את כל ההכנסות האלה?
המוצר העיקרי של גוגל זה מנוע החיפוש שכולנו משתמשים בו. לגוגל יש מערכת פרסום שנקראת גוגל אדס (adwards)
דרך מערכת זאת ניתן לשלם לגוגל ולהופיע במנוע החיפוש שלהם במקומות הראשונים בכל ביטוי שאנשים מחפשים.
כמה עולה לפרסם בגוגל?
מודל התשלום זה תשלום פר קליק (ppc). כל לקוח שלוחץ על מודעה ממומנת המפרסם משלם על כל לחיצה (קליק)
כל קליק מייצר כניסה לאתר של המפרסם וחלק מהכניסות הופכות לפניות או מכירות.
כמה משלם המפרסם על כל קליק שלוחצים עליו בגוגל?
התשלום משתנה בהתאם לשאר המפרסמים. גוגל בעצם מנהלים מכרז על כל ביטוי שמחפשים.
מפרסם שמוכן לשלם הכי הרבה על המילה הספציפית שהוא רוצה להופיע יהיה במקום הראשון.
יש תחומים שקליק עולה 10 אג' ויש מקרים שקליק יעלה למפרסם גם 70 ש"ח ויותר.
הגדרת תקציב הפרסום
אתם בוחרים כמה כסף אתם רוצים לפרסם. מגדירים תקציב יומי/חודשי וכמובן כמה מוכנים לשלם על כל קליק.
הגדרת איזור גיאוגרפי
אתם בוחרים באיזה אזורים יופיע הפרסום שלכם. ילחצו על המודעות שלכם רק אנשים שנמצאים באזורים שהגדרתם.
הגדרת זמני פעילות של הפרסום
אתם בוחרים באיזה ימים ובאיזה שעות יופיע הפרסום שלכם.
יתרונות הפרסום הממומן בגוגל
- פרסום מדויק מאוד לקהל היעד שלכם
- ניתן להתחיל ולפרסם גם בתקציבים קטנים
- אפשר לכבות ולהדליק את הפרסום בכל רגע נתון
- לקוחות סופר רלוונטים שמחפשים אותכם.
- פרסום שאפשר למדוד בו כל דבר ולשפר אותו.
- תהליך פרסום מהיר – תוך כמה שעות אתם כבר נמצאים בגוגל
שימו לב שבשביל לפרסם בגוגל צריך שיהיה לכם אתר או דף נחיתה שמי שלחץ על המודעה שלכם יגיע אל האתר או הדף נחיתה.
לסיכום:
כמו שכתבתי למעלה רוב ההכנסות של גוגל זה מהפרסום שכתבנו עליו פה.
אם מפרסמים מוכנים לשלם לגוגל על בסיס קבוע כנראה שהפרסום משתלם להם אחרת לא היו ממשיכים לשלם.
כדאי לפרסם בגוגל – הפרסום עובד!