בין אם אתם בעלי עסקים קטנים או גדולים, בעלי אתרי מכירות או מספקי שירותי אונליין, אתם כנראה תמיד נתקלים בצמד המילים מחקר מתחרים.
מחקר המתחרים שלכם, ההולך בד בבד עם שיטות שונות וטכניקות המספקות לכם מידע מהותי וחשוב מאין ערך. זמן קריאה קצר של טיפים מנצחים.
היות ואתם לא העסק היחיד בתחום שלכם, ובטח שלא בית העסק היחיד באינטרנט, תמיד יש צורך לבדוק מה המתחרים שלכם מבצעים בכדי להתקדם, מה עליכם לעשות בכדי להשוות את רף-הסטנדרט וכדומה. ברוב המקרים, מומלץ להסתייע בשירותי קידום אתרים, הניתנים לכם על ידי חברות קידום ומיתוג בגוגל.
במקרים אלו, כשאתם נעזרים באנשי מקצוע ממוקצעים, אתם למעשה מבטיחים לעצמכם תוצאות מהירות יותר, אך חשוב לזכור כי דבר אינו מובטח, ולפעמים אפילו אפשר לחוות נזקים כאלו ואחרים באתר האינטרנט שלכם (כמו למשל ירידה בדירוג, ירידה במיקום תוצאות החיפוש ועוד) אם שכרתם חברת קידום לא נכונה או לא ממוקצעת מספיק. בכל מקרה, אחד הדברים הראשונים שכדאי לבצע כאשר מעמידים אתר חדש מאפס על רגליו, הוא בדיקת בעלות על הדומיין שרציתם לרשום, כדי לבדוק האם הוא בכלל פנוי ותוכלו לרשום אותו על שמכם.
טיפים לקידום אתרים ובדיקת מתחרים רלוונטיים
הטיפ הראשון שלנו (נטפוש) אליכם עבור בדיקות מתחרים בתחומכם, טמון בכל הנוגע לתכנים המועלים לאתרי האינטרנט של המתחרים שלכם. שימו לב כי אם אתם עוסקים בתחומים רוויי תחרות ומתחרים, בדרך כלל המתחרים שלכם יפרסמו תכנים ויזואליים רבים, תכני טקסט ועוד.
המתחרים שלכם מפרסמים פעם בשבוע מאמרי תוכן של 1,500 מילים? שקלו לשחזר את צעדיהם (במידה ואתם רואים כי אכן מהליכיהם הובילו אותם למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל).
המתחרים נעזרים גם בפרסום של תכני וידאו? יש סיכוי כי התכנים הללו גורמים לגולשים להישאר יותר זמן באתר, מה שעשוי לעזור לגוגל להבין כי מדובר באתר אינטרנט איכותי (הרי, הוא גורם לגולשים להישאר ולא לנטוש).
אתרי בדיקות מתחרים – אתרים למחקר מתחרים
ישנם מספר אתרים בהם תוכלו לבדוק מידע רלוונטי הקשור למתחרים שלכם. הטיפ השני שלנו אליכם, הוא להקפיד להתעדכן באתרים כמו SIMILARWEB, דרכם תוכלו להבין דירוגים של מקומות, דירוגים לפי קטגוריות, וגם דירוגים לוקליים וגלובליים.
שימו לב, בכל מה שקשור למילות מפתח בהן המתחרים שלכם משתמשים, הטיפ השלישי שלנו שם דגש רב על כך. באתרים בהם ניתן לבצע מחקר מתחרים (SIMILARWEB , SEMRUSH), תוכלו גם לבדוק אילו מילות מפתח נחשבות "חזקות" בגוגל, אילו מילות מפתח מובילות אנשים להיכנס לדף המתחרים שלכם ועוד.
טיפ רביעי – בדיקת מתחרים
בטיפ הרביעי שלנו, אנו ממליצים לבדוק את המיקומים של מילות המפתח באתרי המתחרים שלכם. באתר SEMRUSH (הוא בתשלום, ועלותו עשויה להגיע בערך ל-100 דולרים בחודש), תוכלו לבדוק גם על התקציב הפרסומי בו השתמשו המתחרים שלכם, לאתר מיקומים של מילות מפתח באתר ועוד.
בשורה התחתונה, תמיד כדאי לפקוח עין ולבדוק מה המתחרים שלכם עושים, ולכן הטיפ החמישי שלנו אליכם הוא לעולם לא להוריד את האצבע מההדק. יש לכם תוכנות גם יותר זולות מ-100 דולרים בחודש, כמו למשל תוכנת SERPSTAT (מספקת מידע לגבי קמפיין PPC של מתחרים, אסטרטגיות שיווקיות ועוד). כאן, תשלמו בערך 18 דולר לחודש (מחיר התחלתי).