יועץ פיתוח עסקי

אדם המקים עסק וודאי מכיר את העסק שלו יותר מכולם, אך בשביל לנהל את העסק בצורה נכונה שתוביל להצלחה צריך להכיר את כל הצדדים של העולם העסקי.

העולם העסקי הוא עולם כל כך מורכב, וישנם אנשי מקצוע שממש שוחים בו, אלו הם היועצים העסקיים. הם בקיאים בכל רזי התחום: בנושאים הכספיים, הניהוליים, המקצועיים והעסקיים גם יחד. הם מכירים את העולם הזה כמו את כף ידם, ועל כן יכולים לייעץ לבעלי עסקים כיצד להוביל את העסק שלהם להצלחה המירבית ולמימוש הפוטנציאל, על אף שלעתים נדמה שאף אחד לא יוכל להכיר את העסק שלי יותר ממני.

כיצד יכול לסייע יועץ פיתוח עסקי לבעל עסק? נפרט כאן מספר דוגמאות כך על קצה המזלג:

  • יועץ פיתוח עסקי מגיע מחוץ לעסק, ועל כן רואה דברים שבתוך העסק אינם נראים. הוא יכול לזהות בעיות וכשלים שקורים בחברה במיוחד בגלל שהוא לא חלק ממנה. כך שאין לו שום אינטרס, או נטיה כלשהיא לצד מסוים. בזכות הראיה האובייקטיבית הזאת ניתן לזהות את הבעיות ולהציע רעיונות להתמודד איתן.
  • ייעוץ עסקי הוא בעל מקצוע בתחומו, ובדיוק כמו שיש כאב שיניים פונים לרופא שיניים, שהוא מומחה בתחום, וכן כפי שפונים לאינסטלטור כאשר יש סתימה בשירותים, כך גם בזמן שיש בעיה בניהול עסק (ולא משנה מה הסיבה לבעיה) יש מומחה בתחום והוא היועץ.
  • יועץ פיתוח עסקי הינו בעל ידע וניסיון בנושא הפיננסיים. הוא יודע לזהות מי מבין מקורות המימון הוא הטוב ביותר עבור העסק שלך, כך שסכום הגיוס יהיה מתאים, פריסת ההחזרים תהיה נכונה ומתאימה וכדומה. הוא מכיר את כל אפשרויות המימון הקיימות בשוק, ויודע להתאים את הבחירה הנכונה עבור בית העסק שלך כך שההכנסות יהיו גבוהות מההוצאות ולא תיקלע לקשיים כלכליים ואפילו מעבר לזה – החברה שלך תגיע למקום של הצלחה ורווחים יפים.
  • יועץ פיתוח עסקי יודע לייעץ על כלל פעולות השיווק הנכונות לעסק שלך, בהסתמך כמובן על תקציב מתאים שנבחר בקפידה, וכן בחירת במדיות הנכונות שיתאימו לקהל היעד שלך.

וכמובן קיימים עוד יתרונות רבים ליועץ פיתוח עסקי.

בעל עסק ומנהל העסק אינו יכול בהכרח להתמודד עם שלל הדברים שהחברה דורשת. ואמנם, בעל עסק מכיר את המוצר שלו יותר מכולם, אך הוא אינו בהכרח מכיר את המתחרים שלו, את החוזקות והחולשות שלהם, האם יש בו משהו ייחודי לעומתם, מיהו קהל היעד אליו צריך לפנות?, מה הצורך של קהל היעד? האם בעל העסק מספק פיתרון שעונה על הצורך?, מהן היכולות הכלכליות של בעל העסק?, מה הפוטנציאל הכנסות שלו ומהן ההוצאות הנדרשות? ועוד שאלות רבות וטובות.

יועץ פיתוח עסקי מנתח את כלל הדברים הקשורים לעסק, הוא מנתח את קהל היעד והמתחרים ויוצר בידול לעסק כך שקהל היעד יגיע דווקא לעסק זה ולא לאחרים, וכן מוודא שלא קיים מוצר זהה בשוק, שהרי יכולים לאבד את הרלוונטיות. יועץ פיתוח עסקי דואג שלא יצא כסף מיותר שאינו מתוכנן מראש. הוא בונה יחד איתך תוכנית עסקית מסודרת וברורה המפרטת את המצב הנוכחי, ואת כלל הדברים שצריכים להיעשות על מנת ליצור עסק מצליח ומרוויח. 

עסק משפחתי שנותן שירות של מיתוג עסקי ושירותי פרסום בדגש על פרסום בדיגיטל. את העסק הקמנו לאחר שהבנו בעצמנו כמה כל עסק חייב שירותי פרסום ומיתוג על מנת להגדיל מכירות בעסק שלו. זמינים לכל שאלה דוד ועדי בן עיון

רוצים להתייעץ איתנו? השאירו פרטים ונחזור אליכם

מאמרים רלוונטיים